Internrapporten fra NAV fokuserer på 3 K-er:
- Kommunikasjon
- Kompetanse
- Kapasitet
Internt har det i lommer av organisasjonen vært reist de rette spørsmål for lenge tiden.
"Men dette er ikke kommet opp til ledelsen" ... så sier adm dir. Vågeng.
Det som beskrives her er rett og slett en organsisasjon som er blitt for stor.
Den øverste ledelsen har ikke god nok kontakt med viktige fagområder.
Slik blir det når saksområdet er FOR STORT ... og den enkelte leder bruker for mye tid OPPOVER i orgnasisasjonen ... i ledergruppen ... i stedet for å fordype seg i eget saksområde.
NAV er rett og blitt for stor og komplisert.
Det naturlige er å bryte NAV opp i mindre biter.
Og få mer fokuserte ledere.
Skudeneshavn 12. desember 2019
Jan Marton Jensen
Ny info:
13. desember 2019
https://www.aftenposten.no/norge/i/8m1l0w/interne-nav-krav-skulle-oeke-svindel-anmeldelsene-med-naermere-100-millioner-kroner-paa-fire-aar
Kilde:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/12/12/195633640/peker-pa-tre-arsaker-til-nav-skandalen
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar